fbpx

Blog

Portekiz’den Kısa Kısa
Gönüllü Yazıları

Portekiz’de gönüllülük deneyimim 19 Temmuz 2019 tarihinde başladı.

İstanbul Havaalanı’ndan Porta Havalanı’na uçuşum 5 saat sürdü. Porto Havalanı’na ulaştıktan sonra pasaport kontrolü sırasında küçük bir sorun yaşadım. Evraklarım incelendi fakat pasaport görevlisi evrakların içeriğinin yetersiz olduğunu belirtti. Neyse ki bilgilerim doğrulandı ve pasaport kontrolünden geçtim. Ardından otobüs terminaline gittim ve Viseu’ya giden otobüse bindim. Ev sahibi kuruluştan Joana ile iletişim halindeydim ve Viseu terminaline geldiğimde beni o karşıladı.

İlk olarak dikkatimi çeken şey şehrin sessizliği ve insanların yardımseverliği oldu. Hosteldeki çalışanlar ve diğer gönüllüler çok sıcakkanlılardı. Burada bulunduğum ilk hafta gönüllüler süreç konusunda bana oldukça yardımcı oldular. İlk hafta çok zorlandım ve adaptasyon sağlayamadım. Bir hafta sonrasında nerede bulunduğumun ve yaşadığım deneyimin güzelliğinin farkına vardım. Bu projede sabah kahvaltıları ev sahibi kuruluşa ait. Öğle ve akşam yemeklerimizi biz hazırladık. Akdeniz iklimi olduğu için Türkiye’deki birçok yiyeceği burada temin etmek mümkün. Yemekler konusundaki tek sıkıntım genel olarak tatlı ağırlıklı beslenilmesiydi.

Burada 30 Temmuz tarihi “Arkadaşlık Günü” olarak kutlanıyor. Biz bu etkinlik için anket ve quiz hazırladık. Ardından anket ve quizleri şehir merkezindeki gençlere ilettik. Ben sosyal medya hesaplarından düzenlediğimiz tüm etkinliklerin duyurusunu ve paylaşımını yapıyordum.

İlk haftalar Viseu’yu gezmek istedim ve hafta sonu diğer gönüllü arkadaşlarımla bisiklet turuna çıktık. Çok keyif aldım ve harika vakit geçirdik.

9 Ağustos tarihinde burada bulunan gönüllü iki Türk arkadaşım ile “Geleneksel Türkiye Gecesi” düzenledik. Bu etkinliğin içeriğinde geleneksel yemeklerimizin tanıtımı, Türkiye’yi tanıtan bir slayt vardı. İlk olarak ben bu etkinliği sosyal medya hesaplarımızdan duyurdum. Türk gecesinde kısır, cacık ve ekmek tatlısı yaptık. Diğer gönüllüler yemeklerimizden ve slayt içeriğinden oldukça memnun kaldılar.

İlk bir ayım yorucu fakat oldukça anlamlı geçti. Konfor alanımdan çıkabildiğimi ve çabaladığımda tüm sorunların üstesinden gelebileceğimi fark ettim.