fbpx

Blog

Mustafa’nın Portekiz Günleri
Gönüllü Yazıları

Viseu’da gönüllülük maceram, 14 Temmuz 2019 Pazar günü İstanbul Havaalanı’ndan başladı.

Yolculuk

Uçuşum 5 saat sürdü. İndikten sonra 2 saat vize ve pasaport kontrolünde beklemek zorunda kaldım, o biraz yorucuydu. Kontrolden sonra metro ile gideceğim şehir olan Viseu’a giden otobüs terminaline gittim. Otobüs ile 1.45 dakika sürdü. Terminalde ev sahibi kuruluştan Joana beni karşıladı ve kalacağım hostele kadar bana eşlik etti.

İlk izlenimler ve ilk yemek pişirmek deneyimleri

İlk izlenimin çok iyiydi. Şehir çok güzel turistlik, şehrin ortasında tepede her yerden gözüken koskoca 2 tane tapınak var. Hosteldeki çalışanlar çok yardımsever ve hepsi gayet iyi İngilizce biliyor çok kolay bir şekilde iletişim kurabildim. Tek bir sorunun vardı akşam yemeklerini kendimiz hazırlamamız gerekiyordu!  Sabah kahvaltıları karşılanıyor ama öğle ve akşam yemekleri bizdendi. İlk haftam zor geçmişti. Çünkü yemek yapmayı bilmiyordum. Annemi arayarak yemek yapmayı az çok öğrendim.

Escape Room

Ofiste ilk haftamda benden önceki gönüllüler tarafından planlanan bir proje vardı. “Escape Room” hazırlamışlardı gençler için. Ben sadece odayı düzenlemede yardım ettim. Diğer gönüllü arkadaşlarla gayet güzel anlaştım. Hepsi bana çok yardım ettiler alışmamda. Oyun için broşür hazırlandı ve şehir merkezine gençlere dağıtmaya gittik. Çoğu genç İngilizce bilmiyordu. İngilizce bilmeyenlerle diğer gönüllü arkadaşlarım İspanyolca anlattılar. Oyun günü sadece iki genç geldi. Bu biraz üzücü olmuştu ama onlar oyunu başarılı bir şekilde tamamladılar ve oyun sonunda fotoğraf çekindik.

Eğlenceli Bilimsel Deneyimler

İkinci haftamda benden bir aktivite planlamam istendi. Ben de bilimi sevdiğim için Eğlenceli Bilimsel Deneyler adlı bir etkinlik tasarladım. Projem 08.08.2019 yarın yapılacak. Şu an proje için hazırlıkları bitiriyorum.

Gönüllü arkadaşlarım ile yemek hazırladık ve çok lezzetliydi. O hafta cuma günü Makedonya kültürel paylaşım gecesi vardı. Arkadaşım Natalija ve Aleksander çok güzel bir sunum yaptılar. Gece arkadaşımız Barnerdo’nun doğum gününü kutladık.

Arkadaşlık Günü

Üçüncü haftamda 30 Ağustos Arkadaşlık Günü için hazırlık yaptık. Anket ve quiz hazırladık. Bunlar ofisimizi nasıl daha ileri götürebiliriz ile ilgiliydi. Şehir merkezine tüm gönüllüler ile gençlere danıştık.

Hafta sonunda ise bisiklet turuna çıktık. 4 kişiydik 2 arkadaşımız yarı yola gelemeden pes etti. Ben ve Natalija 80km pedal çevirdik. 6 saat sürmüştü. Çok güzel bir hafta sonuydu.

Projede ilk ayım sonlanıyor:

Haftamda bugün 05.08.2019 arkadaşım Bernardo ile yarınki etkinliğe hazırlanıyoruz. Her şey şu an çok güzel, neredeyse bir ay oldu. Her şey çok hızlı geçti.